Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Utilizând motorul de căutare Google, identificați și scrieți într-un document Word definiția următorilor termeni: megalopolis, conurbație, aglomerare urbană.
2. Identificați în Google Earth sau Google Maps primele zece țări din lume după numărul populației și realizați o captură de ecran cu acestea, pe care să le ilustrați mai apoi în Word-ul de la prima sarcină de lucru. Adăugați denumirea țării lângă captura de ecran corespunzătoare.
3. Realizați o prezentare PowerPoint (idei principale + imagini reprezentative), având ca temă una dintre principalele concentrări urbane (Boswash, Tokaido, etc).
4. Creați un rebus care să conțină pe coloana principală cuvântul „METROPOLA”. Acesta poate fi creat în orice program dorit de voi (ex.: crosswordlabs.com, learningapps.org, wordwall.net)
Adăugați rebusul (captură de ecran/ imaginea rebusului) în ultimul slide PowerPoint.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească termenii de megalopolis, conurbație, aglomerare urbană.
Să vorbească liber despre una dintre cele mai mari concentrări urbane.
Să localizeze pe hartă primele zece țări după numărul populației.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea la dispoziție o săptămână pentru realizarea acestor teme individuale. Fiind clasa a X-a, mă aștept ca majoritatea elevilor să nu întâmpine dificultăți în realizarea sarcinilor de lucru, și în același timp să rețină ideile principale ale lecției mai ușor și într-un mod practic, fără a fi nevoiți să „tocească". La prima sarcină de lucru, elevii vor căuta pe Google definiția termenilor dați, apoi le vor copia într-un document Word. Pentru a fi siguri că aleg definiția corectă, aceștia vor fi nevoiți să le citească, și astfel le vor reține mult mai repede, fără a simți presiunea că învață pentru notă. A doua sarcină de lucru dezvoltă memoria vizuală, deoarece elevii vor trebui sa vadă unde sunt localizate primele zece țări ale lumii după numărul populației. Pe parcursul celei de-a treia sarcini de lucru, vor învăța să expună schematic idei principale ale unui text stufos, să sintetizeze informația cu privire la un anumit subiect. De asemenea, căutând imagini le vor asocia cu informația găsită; își vor dezvolta memoria vizuală. Ultima sarcină de lucru presupune realizarea de către elevi a unui rebus, pe baza unui cuvânt-cheie dat. Aceștia vor trebui sa creeze 9 întrebări legate de tema lecției și să introducă răspunsul (găsit tot de ei) într-un rebus, având grijă ca la final să obțină pe coloana verticală cuvântul "METROPOLA". În urma acestei sarcini, își vor dezvolta imaginația și vor reține idei din lecție.
Accesări: 1.288
Contribuitor: Loredana Daniela Geangu - Facultatea de Geografie (2020)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Wordwall Microsoft Powerpoint LearningApps Google Maps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.