Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Dragi copii, veți viziona un filmuleț despre instrumente muzicale, accesând avizierul grupei mici „Ursuleții” – ro.padlet.com/delianelutasocaciu/8msp6v2dfb8shg3t – și dați click pe filmulețul „Glasul instrumentelor muzicale” (youtube.com/watch?v=sArOO3Zafsg). Vă rog să-l ascultați cu mare atenție, pentru a putea asocia imaginea instrumentului muzical cu sunetul emis de acesta.
2. Vă rog să deschideți, cu ajutorul părinților, jocul cu instrumente muzicale wordwall.net/hu/resource/3160935/ și să recunoașteți, apoi să denumiți instrumentul muzical dând click pe instrumentul corect (aveți 5 instrumente de găsit).
3. În documentul colaborativ pe care îl găsiți la avizierul grupei sunt atașate imagini reprezentative ale instrumentelor muzicale ale căror sunete le-ați ascultat în filmulețul „Glasul instrumentelor muzicale” și ale căror imagine le-ați văzut în jocul „Instrumente muzicale”. Vă invit să copiați imaginea instrumentelor muzicale în tabelul alăturat documentului, în ordinea în care ați auzit sunetul acestora în filmuleț și ați urmărit imaginea lor în jocul desfășurat pe Wordwall .
Folosind mouse-ul, veți selecta imaginea instrumentului muzical cu click stânga, după care o veți copia cu click dreapta și o mutați în tabel în ordinea în care ați auzit sunetul acestora în filmuleț. Cele 5 instrumente muzicale vor apărea în tabel în ordinea apariției instrumentului în filmuleț și în joc.
Voi urmări completarea tabelului, iar la final vom verifica împreună corectitudinea completării tabelului de către fiecare copil în parte.
Copiii care au realizat corect sarcina de lucru vor primi câte un abțibild cu imaginea instrumentului preferat.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să asocieze imaginea instrumentului muzical cu sunetul emis de acesta
Să denumească instrumentele muzicale, dând click pe instrumentul corect
Să acceseze, cu ajutorul unui părinte, avizierul virtual al grupei mici, dovedind stăpânirea unor minime abilități de utilizare a tehnologiilor digitale
Să așeze, cu ajutorul unui părinte, instrumentele muzicale în tabelul alăturat documentului colaborativ, în ordinea în care aude sunetul instrumentului respectiv în filmuleț, pentru realizarea proiectului propus despre instrumente muzicale.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru realizarea acestui proiect, părinții vor primi din partea mea o informare cu câteva aspecte și detalii despre accesarea unui document colaborativ de pe avizierul grupei mici „Ursuleții”- https://ro.padlet.com/delianelutasocaciu/8msp6v2dfb8shg3t, iar utilizarea tehnologiilor digitale în rezolvarea sarcinilor didactice indicate de educatoare se va realiza de către preșcolari sub atenta supraveghere a părinților. Preșcolarii, cu ajutorul părinților, vor accesa avizierul grupei și vor da click pe filmulețul ,,Glasul instrumentelor muzicale” pe care îl vor viziona cu atenție, asociind imaginea instrumentului muzical cu sunetul emis de acesta. În continuare vor deschide jocul ,,Instrumente muzicale” https://wordwall.net/hu/resource/3160935/instrumente-muzicale și vor recunoaște și denumi instrumentul muzical din imagine, dând click pe intrumentul afișat corect. Eu voi urmări punctajul acumulat de preșcolari, în urma realizării jocului. Documentul colaborativ sub forma unui tabel va fi completat de către copii cu ajutorul părinților, iar la final se va verifica corectitudinea completării tabelului conform cerinței și se vor acorda recompense sub formă de abțibilduri.
Accesări: 1.250
Contribuitor: Delia Neluța Socaciu - Grădinița PP Căsuța Fermecată, Gherla (Cluj) (2020)
Alte activități pentru: Educaţie muzicală Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: YouTube Wordwall Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.