Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați o „hartă conceptuală” virtuală cu titlul „Izomerie” folosind programul Bubbl sau orice altă aplicație pentru compunerea de hărți conceptuale/ mindmaps (Mindmup, SpicyNodes etc). Veți clasifica fiecare izomer în funcție de clasa din care face parte. Veți scrie numele fiecăruia, sub care notați definiția fiecărui tip de izomer, precizând și câte un exemplu.
Veți nota inițial termenul de ,,izomerie”, de la care vor pleca. Veți redacta definiția acesteia. Se ramifică în două mari subclase de izomeri: izomeri de constituție și stereoizomeri. Contează mult aspectul de organizare și aranjare în pagină pentru ca atunci când veți arunca o simplă privire asupra hărții să-și poată da seama cu ușurință despre ce este vorba orice coleg din clasă. Oricine trebuie să înțeleagă ierarhizarea. Veți folosi săgeți unidirecționale între concepte. Apoi, clasa de izomeri de constituție se va împărți în alte patru clase de tipuri de izomeri, iar stereoizomerii în cele două clase ale sale, urmând ca acestea din urmă să se împartă la rândul său în alte două tipuri de izomeri.
Timp de lucru: o săptămână.
[Resursă omologată: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/I/11.10.2019]
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să încadreze corect tipul de izomer studiat la clasă;
Să reproducă definiția tipurilor de izomeri;
Să dea câte un exemplu pentru fiecare tip de izomer menționat;
Să ierarhizeze în mod clar si logic noțiunile studiate, cu ajutorul unei aplicații pentru realizarea de hărți conceptuale;
Să ilustreze formulele structurale pentru orice exemplu dat;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Realizarea sarcinii de lucru: Elevii au ca temă realizarea unei „hărți conceptuale” virtuale cu titlul „Izomerie”, folosind aplicația Bubbl. Ei trebuie să clasifice fiecare izomer în funcție de clasa din care face parte. Obligatoriu harta va conține toate tipurile de izomeri studiați la clasă pentru a consolida informațiile predate anterior. Vor trece numele fiecăruia, definiția fiecăruia precum și câte un exemplu la fiecare tip de izomer în parte. De asemenea, fiecare exemplu dat va fi explicat prin formulele de structură ale compușilor menționați și prin denumirea IUPAC a acestora. Harta conceptual trebuie să fie bine încadrată în pagină. Link-ul care trimite către harta conceptuală va fi inserat de fiecare elev în pagina de lucru a clasei lor pentru a putea fi verificate, citite de către toți colegii, completate la nevoie sau pentru a putea fi accesată oricând de către orice elev al clasei.
Accesări: 967
Contribuitor: Adriana Anghel - Facultatea de Chimie (2018)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Text2MindMap SpicyNodes MindMup Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.