Sarcina de lucru pentru elevi:
Vizionați următoarea secvență video (aprox 24 min) (linkurile de la punctele a. și b. pot fi accesate și de pe smartphone)
a. https://www.youtube.com/watch?v=SU1EbI9oH_I&list=PL10Vl2opIXB0IIkanaFNAruBwML6lGMwE&index=8 încercând sa identificați moduri de petrecere a timpului liber in incinta locuinței si in afara ei.
Urmați linkul următor și răspundeți întrebărilor formulate pe baza secvenței video:
b. https://quizizz.com/join/quiz/5e6f4ed4de5add001de68cf1/start. Notați numărul de răspunsuri corecte, punctajul si fotografia acestora într-un padlet al clasei, denumit cu numele secvenței video (La cousine de la concierge) si numele vostru.
c. Aranjați cuvintele de mai jos, aparținând câmpului lexical al bricolajului, in ordinea plasării lor in frazele următoare si trimiteți-le profesorului prin intermediul grupului Whatsapp al clasei: les vis; régler; assembler; fixer; l’assemblage; les montants; bricoler; mode d’emploi.
Pour……, les fabricants proposent de commencer par la lecture d’un…….. À une première vue,….. n’est pas difficile: il faut ….. les….., ….. l’étagère, ….. les distances et resserrer les….. .
d. Folosind instrumentul WordArt (sau un instrument la alegerea voastră), creați fiecare un nor de cuvinte asociat oricăreia dintre activitățile de timp liber amintite in text. Activitatea va da denumirea norului de cuvinte, în componența acestuia puteți include sau nu cuvinte întâlnite in secvența video.
Postați norul de cuvinte atât in padletul denumit cu numele secvenței video, cat si in Triciderul cu același nume creat de profesorul de limba franceză. Postarea in Tricider va conține numele vostru și norul de cuvinte si se va face respectând termenul dat de profesor. Veți observa norii de cuvinte ai colegilor, astfel încât, la o data ulterioara, (sau la scoală, în ora următoare ), veți vota norul de cuvinte pe care îl considerați cel mai reușit, criteriile fiind cuvintele pe care le conține si forma acestuia (nimeni nu-si poate vota propriul nor de cuvinte)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să selecteze informații relevante dintr-un material video în limba franceză
Să identifice modalități de petrecere a timpului liber la domiciliu și în alte locații
Să utilizeze terminologia specifică activităților de timp liber
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor urmări secvența si vor rezolva chestionarul Quizizz. Acesta este un chestionar cu alegere multiplă (11 întrebări, fiecare cu 4 variante de răspuns, dintre care doar una este corectă). Se prezintă sub forma unui joc (cu mai multe «vieți», cu șansa de a reveni asupra răspunsurilor greșite; după răspunsul la fiecare întrebare, se afișează varianta corectă). Vor posta materialele pe padletul al cărui link le este trimis de profesor, vor rezolva exercițiul c. și vor trimite răspunsurile corecte profesorului, pe whatsapp. Norii de cuvinte se postează atât pe padlet, pentru a putea fi grupați si analizați prin alăturare, cât ṣi pe Tricider, pentru a fi votați.
Accesări: 1.189
Contribuitor: Cornelia Todor - Colegiul Național Lucian Blaga, Sebeș (Alba) (2020)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: YouTube WordArt Tricider Quizizz Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.