Sarcina de lucru pentru elevi:
a. Vizionați următoarea secvență video (linkurile de la punctele a. ṣi b. pot fi accesate ṣi de pe smartphone ) https://www.youtube.com/watch?v=YGE6ymTCHAQ&list=PL10Vl2opIXB0IIkanaFNAruBwML6lGMwE observând modul în care fiecare sunt folosite diverse mijloace de comunicare: email, scrisoare, regulament, fotografii, revista, precum și modul în care fiecare personaj relatează întâmplările petrecute.
b. Urmați linkul următor și răspundeți întrebărilor formulate pe baza secvenței video:
https://quizizz.com/join/quiz/5e695afb1c22fd001bad929c/start . Notați numărul de răspunsuri corecte, punctajul si fotografia acestora într-un padlet al clasei, denumit cu numele secvenței video (L’arrivée de Sam)
c. Concepeți un email adresat unui prieten/ unei prietene, în care să relatați pe scurt, la alegere, o scenă din videoclip. Folosiți și sintagme specifice limbii franceze. Postați textul emailului pe același padlet.
d. Identificați, pentru fiecare propoziție, cuvântul corect și trimiteți-l profesorului prin intermediul grupului Whatsapp (cinci cuvinte în total).
1. Annie et Sacha sont cousines/ voisines/ copines.
2. Sacha reçoit une lettre de sa mère/ son frère/ son père
3. Sasha a un cousin/ coussin rouge
4. Il y a sept ans Sam était le correspondant/ le voisin/ le camarade de Sacha.
5. Sam veut avoir des correspondants/ des employés/ des amis.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice formulări greșite în replici ale personajelor din dialoguri sau prezentări orale
Să formuleze enunțuri referitoare la acțiunile personajelor
Să descrie succint aspecte ale vieții cotidiene
Să redacteze o scrisoare, în limba franceză, adresată unui prieten
Să utilizeze diverse aplicații digitale pentru corespondență (email, Whatsapp)
Să recunoască cel puțin cinci sintagme specifice limbii franceze (inclusiv verbe la viitorul apropiat)
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor urmări secvența video ( https://www.youtube.com/watch?v=YGE6ymTCHAQ&list=PL10Vl2opIXB0IIkanaFNAruBwML6lGMwE ; 24.28 min). Vor accesa linkul https://quizizz.com/join/quiz/5e695afb1c22fd001bad929c/start . Acesta conține un chestionar cu alegere multiplă (11 întrebări, fiecare cu 4 variante de răspuns, dintre care doar una este corectă). Chestionarul este sub forma unui joc (cu mai multe «vieți», cu șansa de a reveni asupra răspunsurilor greșite; după răspunsul la fiecare întrebare, se afișează varianta corectă). Vor posta materialele pe padletul al cărui link le este trimis de profesor și vor putea citi emailurile colegilor. Vor rezolva exercițiul d. și vor trimite răspunsurile corecte profesorului, pe whatsapp.
Accesări: 868
Contribuitor: Cornelia Todor - Colegiul Național Lucian Blaga, Sebeș (2020)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: YouTube Whatsapp Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.