Sarcina de lucru pentru elevi:
1) Accesați filmulețul de pe youtube *) și urmăriți scena dintre Astérix, Obélix și hoț. Extrageți din replicile personajelor toate verbele care sunt la passé composé și specificați care este infinitivul de la care pleacă fiecare construcție.
2) Urmăriți filmulețul încă o dată și faceți un scurt rezumat al acțiunii (4-5 rânduri) în care să utilizați verbe la passé composé. Subliniați-le și specificați care este infinitivul fiecărui verb folosit.
3) Pentru fiecare verb la passé composé (din ambele activități), oferiți câte un sinonim în limba franceză.
*) https://www.youtube.com/watch?v=uwwSYynQVbw&ab_channel=biscottedeluxe
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să explice modul de formare al passé composé
Să recunoască verbele la passé composé dintr-un mesaj oral
Să identifice infinitivul verbelor la passé composé dintr-un mesaj oral
Să relateze acțiunea principală dintr-un film, în limba franceză
Să producă ei înșiși construcții utilizând passé composé
Să propună cel puțin un sinonim pentru fiecare verb găsit într-un text dat
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii accesează filmul indicat de profesor și îl urmăresc, pe YouTube. Identifică verbele la passé composé și fac o listă cu infinitivul acestora. Lista se poate face pe caiet sau utilizând un avizier virtual/ un document colaborativ. Apoi realizează un rezumat, utilizând verbe la passé composé. Pentru fiecare verb, găsesc sinonime.
Accesări: 868
Contribuitor: Cristina-Mihaela Botîlcă - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a X-a Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: YouTube
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.