Sarcina de lucru pentru elevi:
[Medicamente – acţiune asupra organismului. Vitamine – rol fiziologic. Droguri – acţiune nocivă asupra organismului.]
În echipe de câte 5, realizați un panou virtual cu titlul „Laureați ai premiului Nobel în chimie” folosind programul Padlet (Padlet: ești o dulceață! – https://ro.padlet.com).
Veți alege 5 laureați din domeniul biochimiei sau al chimiei organice pentru care veți căuta o scurtă biografie (poză, nume, data și locul nașterii, data și locul decesului, studii urmate), motivația pentru care s-a oferit premiul Nobel și aplicații practice ale descoperiri făcute de fiecare cercetător ales.
Pentru fiecare informație, este obligatoriu de citat sursa bibliografică.
Nota va fi dată de colegi conform tabelului de pe pagina următoare (document colaborativ online) respectând 3 criterii.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
CG4: Comunicarea înţelegerii conceptelor în rezolvarea de probleme, în formularea explicaţiilor, în conducerea investigaţiilor şi în raportarea rezultatelor.
• Deschidere şi dispoziţie de a asculta părerile celorlalţi;
• Toleranţă pentru opiniile celorlalţi;
• Dorinţă de informare şi afirmare;
• Interes şi respect pentru ceilalţi;
• Respect faţă de argumentaţia ştiinţifică;
• Interes pentru explorarea diferitelor modalităţi de comunicare, inclusiv pentru cele furnizate de TIC.
CG5: Evaluarea consecinţelor proceselor şi acţiunii produselor chimice asupra propriei persoane şi asupra mediului.
• Aprecierea critică a raportului între beneficii şi efectele indezirabile ale aplicării tehnologiilor;
• Grija faţă de propria persoană, faţă de ceilalţi şi faţă de mediu.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare echipă creează posterele pe avizier cu cei 5 laureați, iar colegii le evaluează conform următoarelor reguli: Pentru fiecare laureat lipsă, se scad 0,5 puncte. (Exemplu: Echipa lui Andrei are 3 laureați in avizier, nota finala pentru rubrica „Numărul de laureați” va fi: 10 – 2*0,5 = 9, deoarece are 2 laureați lipsă.) Pentru fiecare bibliografie lipsă, se scade 1 punct. (Exemplu: Andrei are 3 laureați dar a postat bibliografia doar a unui laureat, iar 2 laureați sunt lipsă, deci nota finală la rubrica „Bibliografie prezentă” este: 10 – 2*1 pentru lipsa bibliografie – 2*1 pentru lipsa bibliografiei din cauza lipsei a 2 laureați = 6) Respectarea cerintelor de lucru: Lipsă dată naștere: -0,1p. Lipsă loc naștere: -0,1p. Lipsă data morții: -0,1p. Lipsă loc deces: -0,1p. Lipsă studii: -0,1p. Lipsă motivație decernare premiu Nobel: -0,1p. Lipsă aplicații descoperire: -0,1p. --- Exemplul 1: Echipa lui Andrei are 3 laureați din care: unuia ii lipseste data nasterii, locul nasterii, data mortii, locul morti, unuia ii lipsesc informatiile despre studiu iar unuia ii lipseste motivatia pentru decernarea premiului Nobel si aplicatiile pentru descoperire iar 2 laureati lipsesc automat. Astfel, nota finală este: 10p – 0,4p – 0,1p – 0,2p – 2*7*0,1p = 7,9. Introducem datele pentru echipa lui Andrei in tabel si calculam media (7,63). --- Exemplu 2: Echipa Ioanei nu a realizat aceasta tema, drept urmare fiecare membru al echipei va avea nota 0 pentru fiecare rubrică iar media finală este 1 (punctul din oficiu).
Accesări: 596
Contribuitor: Nicolae Daniel Andreiu - Facultatea de Chimie (2022)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.