Sarcina de lucru pentru elevi:
Intrați pe avizierul virtual al clasei și rezolvați temele afișate acolo, respectând instrucțiunile și utilizând resursele postate
1. Consultă avizierul virtual https://padlet.com/username_anonimizat/OuEstTu cu parola Trouve.
2. Citește prima cerință (Acest filmuleț prezintă câteva dintre cele mai cunoscute obiective turistice din Franța. Vizualizați-l, alegeți una dintre prezentările pe scurt scrise si faceți traducerea în limba română.), vizualizează filmulețul din descriere (https://www.youtube.com/watch?time_continue=152&v=F0zyuOZsPfo) si rezolv-o cu ajutorul sursei alăturate (dicționarul online sugerat hallo.ro)
3. Citește a doua cerință (Capitala Franței găzduiește de asemenea obiective turistice impresionante.Vizualizați acest al doilea filmuleț despre ce putem vizita în Paris și căutați mai multe informații despre istoria unuia dintre obiectivele turistice pe care le identificați în filmuleț. Veți prezenta totul într-o scurtă descriere reformulată de voi.), vizualizează filmulețul atașat și rezolvă cerința.
4. Rezolvă a treia cerință cu ajutorul sursei din linkul oferit sub aceasta (Alcătuiți o listă cu tot ceea ce avem nevoie pentru o călătorie cu avionul într-o vacanță în străinătate în limba franceză. Mai jos aveți și surse care vă pot fi de ajutor!) link: https://francais.lingolia.com/fr/vocabulaire/voyage
5. Ultima cerință face apel la imaginația ta, dar pentru a o rezolva îți sugerez întâi să te documentezi din acest filmuleț: https://www.youtube.com/watch?v=f7BQfRacn_M , după care să creezi ceea ce se cere.
Dacă ați fi străin și ați vrea să vizitați România, ce loc ați alege? Vizualizați acest al treilea filmuleț și faceți o alegere pe care să o motivați în limba franceză. Nu uitați,trebuie să vă puneți în pielea unui turist străin!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să redea corect sensul unui text în limba franceză despre obiectivele turistice din Paris
Să identifice anumite elemente dintr-un text audio
Să facă o traducere scurtă din limba franceză în limba română pe tema unui obiectiv turistic
Să utilizeze vocabularul din sfera călătoriilor, în propoziții scurte
Să facă o scurtă prezentare a unui obiectiv turistic în limba franceză, documentându-se în prealabil
Să scrie o scurtă compunere, respectând o temă dată și informându-se din sursa pusă la dispoziție
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
1. Pentru prima cerință, elevii vor vizualiza filmulețul, vor alege un fragment care descrie un obiectiv turistic din Franța și vor face traducerea acestuia în limba română cu ajutorul dicționarului online propus sau cu alte dicționare. 2. În a doua cerință, elevii vor vizualiza și asculta un al doilea filmuleț, în care vor identifica un obiectiv turistic din Paris, despre a cărui istorie vor căuta ulterior mai multe informații și le vor însuma într-o scurtă descriere în limba franceză. 3. Pentru cea de-a treia cerință, elevii vor citi dialogurile și glosarele scurte de pe site-ul atașat, cu ajutorul cărora vor crea o listă de termeni din vocabularul călătoriilor. 4. Pentru cerința nr. 4, elevii vor vizualiza filmulețul atașat, își vor imagina că sunt în pielea unui turist străin și vor scrie o compunere în care vor spune unde ar vrea să meargă în Romănia și de ce, compunerea fiind redactată în limba franceză.
Accesări: 941
Contribuitor: Diana Alvina Toma - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: YouTube video Padlet dicționare online
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.