Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a XII-a >

Poezia interbelică. Tudor Arghezi

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizaţi un avizier virtual cu titlul „Poetul lunii”, folosind programul Padlet. Veţi vorbi despre poetul Tudor Arghezi, studiat în această lună la clasă.

Veţi adăuga o imagine cu acesta, sub care notaţi câteva informaţii biografice pe care le considerați valoroase, 5 titluri de poezii care v-au impresionat, altele decât cele studiate la clasă precum şi câte o strofă semnificativă din fiecare poezie.

Alegeţi-vă apoi o singură poezie, care v-a plăcut mai mult, şi utilizând aplicaţia Wordle, WordItOut sau WordArt, realizaţi un „nor de cuvinte”, fără să adăugaţi titlul poeziei, oferindu-le șansa colegilor voștri de a ghici titlul poeziei.

În pagina de lucru a clasei voastre din aplicaţia Padlet, veţi insera linkul către „avizierul” virtual creat, precum şi pe cel către textul reorganizat al poeziei, astfel încât colegii să aibă și ei acces la munca voastră.

Timp de lucru: 3 zile

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice cuvinte/structuri cheie care caracterizează un text poetic
Să utilizeze metode alternative de consolidare a cunoștințelor despre literatura română

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii au ca temă realizarea unui ,,avizier’’ virtual cu titlul ,,Poetul lunii’’ folosind aplicaţia Wallwisher. Ei trebuie să vorbească despre poetul Tudor Arghezi, studiat în luna anterioară la clasă. Vor adăuga o imagine cu acesta şi câteva date biografice, pe care ei le consideră valoroase, astfel consolidând informațiile predate în orele anterioare. De asemenea vor adăuga şi 5 titluri de poezii pe care le-au citit, altele decât cele studiate la clasă, în această manieră completându-și bagajul de informații. La sfârşit, vor scrie și câte o strofă din fiecare poezie aleasă. Elevii îşi aleg apoi o singură poezie şi cu ajutorul unei aplicaţii pentru vision board, realizează un „nor de cuvinte”, folosind cele mai semnificative construcții pentru poezia respectivă, fără să adauge titlul poeziei, astfel încât colegii vor fi puşi să ghicească titlul. Aceste două linkuri vor fi inserate în pagina de lucru a clasei lor, din aplicaţia Padlet pentru a putea fi citite de toţi colegii şi pentru ca aceştia să ghicească despre ce poezie este vorba în ,,norul de cuvinte’’ realizat de colegi.


Accesări: 887
Contribuitor: Alexandra-Mihaela Rarinca - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Wordle WordItOut WordArt vision board Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite