Sarcina de lucru pentru elevi:
Voi solicita preșcolarilor să deschidă linkul cu un film educativ postat pe avizierul grupei mari ,,Îngerașii”: padlet.com/nicaoros/ingerasii
-,,Veți urmări filmul educativ pentru a reactualiza tot ce am învățat împreună cu Zâna Primăvara despre acest anotimp al bucuriei.”
După vizionare, preșcolarii vor participa la un joc numit ,,Mozaicul primăverii”.
Se aplică metoda interactivă ,,mozaicul”.
-,,Veți forma 6 echipe a câte 5 membri fiecare. Fiecare membru al unei echipe primește un ecuson reprezentativ anotimpului primăvara pe care sunt desenate fie flori, fie insecte, păsări călătoare, legume de primăvară sau fenomene ale naturii întâlnite primăvara.”
În continuare, se formează ,,grupele de experți”.
-,,Copii, cei care aveți ecusoane identice, vă veți deplasa la masa unde găsiți un tablou asemănător ecusonului pe care în purtați.”
Se vor forma 5 grupe. Copiii discută pe baza datelor şi a materialelor vizionate, adaugă elemente noi şi se stabileşte modalitatea în care vor transmite noile cunoștințe în fața membrilor echipelor inițiale.
-,,Fiecare va găsi un cuvânt reprezentativ pentru ecusonul pe care îl poartă și despre care a aprofundat cunoștințe.” Exemplu pentru insecte: zboară, aripi, mică, colorată, etc.
Reîntoarcerea în echipă inițială de învățare presupune transmiterea cunoștințelor asimilate colegilor, iar fiecare preșcolar va prezenta și cuvântul ales. Fiecare cuvânt este scris de educatoare pe puncte pe o singură foaie de hârtie.
Cu aceste cuvinte, fiecare grup de experți va crea un nor de cuvinte.
-,,Demersul proiectului este următorul: fiecare copilaș va scrie pe puncte pe o foaie de hârtie cuvântul ales. După ce veți exersa scrierea cuvântului, fiecare echipă se va îndrepta spre laptopul din sala de grupă unde, supravegheați de mine, veți crea un nor de cuvinte. Aduceți cu voi foaia de hârtie cu cuvântul scris!”
Fiecare echipă, cu ajutorul educatoarei, o să creeze norul de cuvinte pe https://wordart.com/.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Rezultate așteptate ale învățării: folosirea corespunzătoare a aplicațiilor în mediul virtual conform nivelului de vârstă; accesarea unui link, sub supravegherea cadrului didactic, pentru sistematizarea cunoștințelor despre anotimpul primăvara; utilizarea cunoștințelor și deprinderilor de lucru formate anterior pentru a scrie pe tastatura laptopului și a crea un nor de cuvinte.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Valoarea educațională a folosirii tehnologiilor digitale la grupa mare: datorită receptivității preșcolarilor de 6 ani, impactul acestor tehnologii este unul pozitiv în procesul educațional prin informațiile aduse care conduc spre o învățare diversificată. De asemenea, contactul cu acestea asigură primul pas în alfabetizarea electronică a copiilor. Beneficiile pedagogice: accesibilitatea informațiilor, învățarea prin cooperare, comunicarea interactivă, utilizarea aplicațiilor și programelor contribuie la dezvoltarea gândirii, creativității, deprinderilor practice de utilizare a componentelor calculatorului, crește gradul de adaptabilitate, de autodisciplină, de organizare a timpului.
Accesări: 1.123
Contribuitor: Nica-Rozalia Oros - Grădinița cu program prelungit Căsuța Fermecată, Gherla (Cluj) (2020)
Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: YouTube WordArt Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.