Sarcina de lucru pentru elevi:
Veți realiza un proiect despre „Acțiunea freonilor asupra stratului de ozon”. Veți lucra pe grupe și veți realiza un avizier online utilizând aplicația Padlet (https://padlet.com) cu produsele realizate de voi:
Grupa 1 – „Freonii- clasificare, structură chimică” – veți face o hartă conceptuală (utilizând aplicația Bubbl.us) și un nor de cuvinte cu insecticidele, pesticidele, agenții frigorifici ce conțin freoni (utilizând aplicația Wordle: http://www.wordle.net)
Grupa 2 – „Mecanismul acțiunii chimice a freonilor asupra stratului de ozon” – veți realiza un desen în care să ilustrați acțiunea CFC asupra stratului de ozon ( folosind orice tehnică doriți) ;
Bibliografie:
www.youtube.com/watch?v=dLXJV4A6KPE
Manualul de chimie (C3)- pentru clasa a XI-a (autori: Luminița Vlădescu, Irinel Adriana Badea, Luminița Irinel Doicin, editura Art
Grupa 3 – „Dovezi științifice ale diminuări stratului de ozon” – realizarea unei prezentări (ppt) sau videoclip.
Grupa 4 – Evaluarea riscurilor si beneficilor legate de produsele ce conțin freoni – realizarea unui formular (sondaj de opinie) utilizând aplicația Google docs.
Bibliografie:
http://www.radiometafora.ro/2016/10/16/dezastre-si-fenomene-naturalestiintatehnicacuriozitaticosmosistorie-si-turism-324/
http://stiri.tvr.ro/stratul-de-ozon-refacerea-cere-inca-masuri-de-protectie_78218.html
Timp de lucru: o lună
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
a) Să enumere două dovezi ştiinţifice ale diminuarii stratului de ozon din cauza interacţiunii cu freonii;
b) Să scrie formulele structurale corespunzătoare pentru doi compusi din fiecare clasa de freoni: HFC (hidrofluorocarburi), HCFC (hidrocloroflorocarburi), CFC (cloroflorocarburi);
c) Să scrie ecuaţiile reacţiilor chimice corespunzătoare mecanismului diminuarii stratului de ozon;
d) Să evalueze riscurile şi beneficile legate de interzicerea produselor ce conţin freoni;
e) Să indice efectele diminuării stratului de ozon (impactul asupra starii de sanătate a populaţiei, impactul asupra florei şi faunei, impactul asupra construcţiilor);
f) Să explice de ce grijja faţă de mediu este o responsabilitate socială si totodată şi o responsabilitate individuală.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Utilizând sursele de informare şi folosind aplicațiile indicate, elevii vor realiza un proiect despre „Acțiunea freonilor asupra stratului de ozon”, iar rezultatul muncii lor va fi vizualizat pe un avizier online. Cu prilejul acestei activități, ne așteptăm ca elevii să conștientizeze că au o responsabilitate faţă de mediu în care trăiesc, sa se implice în campanii de promovare a grijii față de mediu şi să-şi formeze valori şi atitudini ecologice.
Accesări: 982
Alte activități pentru: Chimie Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Wordle Padlet Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.