Sarcina de lucru pentru elevi:
Împreună, vom viziona un scurt film privind avantajele și dezavantajele televizorului: „Risipa de energie- Manipularea Mass-media”
youtube.com/watch?v=PMz2IgOBvXQ
Acum, vă rog să accesați pagina Socrative indicată și să răspundeți la întrebările pregătite. După fiecare întrebare, pe baza modului în care se distribuie răspunsurile voastre, facem discuții și ne argumentăm răspunsurile.
Fișa transpusă în Socrative:
1. Prejudecata reprezintă:
a) atitudine ce scoate în evidenţă sentimente profunde faţă de natură;
b) atitudinea ce marchează sentimente de simpatie faţă de membri unui grup sau ai unei categorii de persoane;
c) atitudinea ce tradează sentimente de profundă antipatie şi dispreţ faţă de membri unui alt grup sau ai unei categorii de persoane.
2. Prejudecata se bazează pe:
a) zvonuri şi nu pe cunoşterea directă a unei persoane;
b) ceea ce simţi faţă de animalele de companie;
c) cunoaşterea directă a persoanelor pe care le simpatizezi.
3. Stabiliți valoarea de adevăr a enunțurilor:
a) Mass-media reprezintă ansamblul mijloacelor audio-video de informare a maselor. |__|
b) Ancheta este o cercetare amănunțită făcută pe bază de chestionare pentru influențarea maselor. |__|
c) Unul din avantajele mass-mediei este risipa de energie mentală. |__|
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească termenii: mass-media, manipulare.
Să identifice mijloacele de comunicare și informare în masă.
Să argumenteze importanța mass-mediei în viața unui cetățean.
Să evalueze o informație dobândită prin intermediul mass-mediei.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor rezolva sarcinile de pe fișa de lucru, utilizând propriile dispozitive. După colectarea răspunsurilor la fiecare întrebare și afișarea pe ecran a modului de distribuție a rezultatelor, se fac discuții frontale pentru clarificări, aprofundări, nuanțări.
Accesări: 2.066
Contribuitor: Andreea Alina Nistor - Școala Gimnazială Nr. 1, Văleni (Vaslui) (2020)
Alte activități pentru: Ştiinţe socio-umane Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: YouTube video Socrative
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.