Sarcina de lucru pentru elevi:
Vizitați cel puțin 4 dintre cele 7 pagini recomandate pentru documentarea despre tragedia greacă, accesând link-ul de la webmix-ul clasei pregătit de mine în aplicația Symbaloo.
Cu ajutorul informațiilor dobândite prin lectura conținuturilor paginilor, realizați o prezentare sintetică despre tragedia greacă, referindu-vă la operele studiate la clasă aparținând lui Eschil, Sofocle și Euripide. Prezentarea trebuie să aibă un conținut multimedia amplu și calitativ, care să transmită informațiile dobândite prin documentarea virtuală într-o manieră cât mai accesibilă, facilitând asimilarea acestora de către potențialii cititori/ auditori/ privitori ai prezentării.
Realizați tema în colaborare, maxim 2 elevi într-o echipă.
În cursul realizării temei, puteți utiliza Google Docs, unde puteți edita împreună un document, pentru a vă ține la curent cu stadiul documentării individuale și pentru a împărtăși idei sau preferințe referitoare la forma finală a prezentării dumneavoastră.
După finalizarea prezentării, încărcați fișierul sau link-ul de redirecționare la aceasta (în funcție de alegerea aplicației cu care ați lucrat) pe grupul clasei de pe platforma EasyClass, unde veți găsi și deadline-ul prezentării și, dacă este cazul, eventualele amânări ale acestuia. Această prezentare va reprezenta 30% din nota finală. Sunteți încurajați să fiți originali și să folosiți și alte surse decât cele recomandate de mine, care sunt doar orientative.
Aplicațiile pe care vi le recomand pentru realizarea prezentării sunt Sway, Prezi, Glogster, PowerPoint, Lino și Padlet.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Obiective operaționale COGNITIVE:
1. să prezinte trăsăturile de bază ale tragediei antice
2. să redea date biografice relevante despre cei trei autori studiați
3. să contextualizeze tragediile din punct de vedere istoric și literar
4. să repovestească, pe scurt, subiectele pieselor
5. să recunoască componentele ritualistice ale textelor
6. să descrie etimologia cuvântului ,,tragedie” (,,tragos” și ,,tragodia”)
7. să explice rolul corului în tragedia antică greacă
8. să analizeze critic informațiile găsite pe internet în vederea selectării acelora relevante pentru sarcina de lucru
9. să utilizeze modalități alternative de expresie în realizarea prezentării cu scopul de a face informația cât mai atractivă și mai accesibilă pentru potențialele audiențe
Obiective operaționale AFECTIVE:
1. să-și cultive plăcerea de a citi, de a se documenta și de a folosi tehnologia cu scopul de a împărtăși plăcerea lecturii și informațiile obținute prin research
2. să-și cultive simțul estetic vizual și literar
3. să-și dezvolte gândirea autentică și critică prin lectura textelor literare și prin documentarea virtuală
4. să accepte valori culturale și estetice diferite
5. să-și formeze receptivitatea și discernământul în preluarea opiniilor critice
6. să învețe să lucreze în colaborare.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Din momentul finalizării lecțiilor despre tragedia antică greacă, elevii vor avea la dispoziție 2 săptămâni pentru a realiza prezentarea – însă vor fi informați despre cerințele profesorului încă de la prima lecție, pentru a înțelege importanța atenției pe care trebuie să o acorde orelor respective, care le va ușura sarcina de lucru pe baza căreia vor fi notați. Astfel, ei vor avea suficient timp pentru a realiza o prezentare cât mai apropiată de cerințele și de așteptările profesorului. În funcție de preferințele și de posibilitățile personale, elevii vor opta pentru o aplicație în care să realizeze prezentarea. După acordul dintre cei doi membri ai echipei privind aplicația în care vor lucra, elevii vor vizita individual paginile recomandate de profesor și vor compara informațiile obținute din sursele respective, pentru a stabili care sunt acelea care îi interesează în mod deosebit în realizarea prezentării lor. În urma lecturii conținuturilor acestor pagini, elevii își vor dezbate notițele și vor structura informațiile în așa fel încât, la final, ele să alcătuiască o prezentare coerentă, structurată, atractivă și accesibilă. Dacă sunt de părere că acestea îi ajută să realizeze o prezentare mai elocventă și mai atractivă, elevii vor folosi și materiale audio sau video, pe lângă cele vizuale. De asemenea, dacă doresc, aceștia pot folosi și alte surse de documentare decât cele recomandate de profesor, care au caracter orientativ. După realizarea prezentării, elevii vor încărca, după caz, link-ul sau fișierul prezentării lor pe platforma EasyClass. Obiective cadru (competențe generale): - dezvoltarea gustului pentru literatura antică - asimilarea informațiilor despre tragedia greacă .
Accesări: 1.571
Contribuitor: Irina Nuțu - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Prezi Padlet Microsoft Sway Microsoft Powerpoint Lino Google Docs Glogster Easyclass
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.