Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un avizier virtual cu titlul „Genul liric”, folosind Padlet, Canva, Genially sau orice aplicație potrivită.
(1) Veți vorbi despre trăsăturile genului liric așa cum se reflectă în cele trei poezii studiate la clasă. Veți scrie titlul fiecărei poezii, alături de numele autorului, veți nota în dreptul fiecărei poezii trăsăturile genului liric așa cum se reflectă în textele date, veți nota mărcile eului liric existente în fiecare dintre cele trei poezii, precum și figurile de stil. După aceea, veți menționa tema fiecărei poezii și veți realiza o paralelă între cele trei texte, precizând asemănările și deosebirile dintre acestea.
Pentru texte, puteți utiliza într-o primă etapă Cram101 sau orice alt program de inteligență artificială, apoi verificați cu atenție rezultatele, comparându-le cu ceea ce știți și cu informații din surse sigure.
(2) Alegeți-vă apoi una dintre poeziile studiate, și utilizând aplicația Wordart sau Wordle, realizați un „nor de cuvinte” din mărcile eului liric existente în acea poezie, fără să adăugați titlul acesteia.
În pagina de lucru a clasei noastre din aplicația Padlet (sau direct în grupul nostru Whatsapp sau pe Classroom), veți insera linkul către avizierul virtual creat, precum și pe cel către mărcile eului liric ale poeziei, astfel încât colegii care le vor citi să descopere cărei poezii acestea aparțin.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere cel puțin trei trăsături ale genului liric
Să precizeze cel puțin două mărci ale eului liric
Să identifice cel puțin trei figuri de stil dintr-un text liric dat
Să precizeze asemănările și deosebirile dintre texte lirice date
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea unui „avizier” virtual cu titlul „Genul liric” folosind orice aplicație le e familiară. Ei trebuie să descrie cele trei poezii studiate la clasă în vederea consolidării informațiilor predate anterior. Vor trece titlul fiecăreia, alături de numele autorului și vor nota în dreptul fiecărei poezii trăsăturile genului liric așa cum se reflectă în textele date, vor nota mărcile eului liric existente în fiecare dintre cele trei poezii, precum și figurile de stil. După aceea, vor menționa tema fiecărei poezii și vor realiza o paralelă între cele trei texte, precizând asemănările și deosebirile dintre acestea. Elevii îşi aleg apoi una dintre poeziile studiate şi, cu ajutorul aplicaţiei Wordle sau Wordart, realizează un „nor de cuvinte” din mărcile eului liric specifice acelei poezii, fără să adauge titlul poeziei, astfel încât colegii vor fi puşi să ghicească titlul şi autorul acesteia. Aceste două linkuri vor fi inserate în pagina de lucru a clasei lor, din aplicaţia Padlet, pentru a putea fi citite de toţi colegii şi pentru ca aceştia să ghicească despre mărcile cărei poezii este vorba în norul de cuvinte realizat de colegi.
Accesări: 1.240
Contribuitor: Elena-Nicoleta Milea - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Wordle Padlet inteligență artificială ChatGPT
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.