Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un „avizier” virtual cu titlul „Etanolul-prieten și dușman al organismului uman”, folosind aplicația Padlet (sau LinoIt). Veți aminti atât aplicabilitatea etanolului în zona industrială (făcând referire la fabricarea băuturilor alcoolice), cât și despre cât este acesta de folosit în zilele noastre pentru a combate infectarea cu noile tulpini ale virusului SARS-CoV-2 (fiind exclusiv folosit în fabricarea dezinfectantului). Veți scrie cât se poate de detaliat și clar despre aceste aspecte, adăugând și imagini sugestive.
Apoi, pentru ambele domenii, utilizând aplicația Word It Out (https://worditout.com) realizați un „nor de cuvinte” la fel de sugestiv pentru fiecare, fără să adăugați titlul domeniului.
În pagina de lucru a clasei voastre din aplicația Padlet (se dă linkul), veți insera linkul către „avizierul” virtual creat, precum și pe cel către textul reorganizat cu detalii despre fiecare domeniu, astfel încât colegii care îl vor citi să descopere despre care dintre ele este vorba.
Timp de lucru: o săptămână
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. să descrie condițiile în care se poate utiliza substanța numită etanol;
2. să enunțe cel puțin o utilizare ale etanolului în industrie;
3. să enunțe cel puțin două utilizări ale etanolului în domeniul medical;
4. să descrie, pe scurt, efectele pe care pe are etanolul asupra organismului uman;
5. să identifice cuvintele cheie referitoare la importanța etanolului prin reprezentarea acesteia cu ajutorul unei aplicații pentru nori de cuvinte;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În echipe de câte 2 sau 3, elevii au ca temă realizarea unui „avizier” virtual cu titlul „Etanolul-prieten și dușman al organismului uman”. Ei trebuie să discute despre aplicabilitatea etanolului în zona industrială, cât și despre cât este acesta de folosit în zilele noastre pentru a combate infectarea cu noile tulpini ale virusului SARS-CoV-2. Vor scrie cât se poate de detaliat și clar despre aceste aspecte, adăugând și imagini sugestive. Apoi vor realiza câte un „nor de cuvinte” pentru fiecare domeniu (industrial și medical), fără a adăuga titlul domeniului. Astfel, colegii vor fi puși să ghicească domeniul vizat. Aceste linkuri vor fi inserate în pagina de lucru a clasei lor, pentru a putea fi citite de toți colegii.
Accesări: 687
Contribuitor: Maria-Teodora Savu - Facultatea de Chimie (2022)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Wordle WordItOut WordClouds WordArt Padlet Lino
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.