Sarcina de lucru pentru elevi:
În grupuri de 4 persoane, redactaţi un text de 15-20 de rânduri, în limba franceză, în care sa vă prezentaţi părerea despre textul studiat la clasă „Le Petit Prince/ Micul prinţ” de Antoine de Saint-Exupéry. În redactarea textului, va trebui să aveţi în vedere momente cheie din roman folosind, desigur, construcţii specifice argumentării.
Pentru formarea echipelor, vom accesa împreună aplicația Kahoot, unde v-am pregătit un chestionar despre carte. În funcţie de punctajele obţinute, vom forma echipe mixte de câte 4 elevi.
Înainte de a trece la lucru, va trebui să accesaţi avizierul online al clasei (Padlet) unde veţi găsi multe alte detalii suplimentare. Acolo veţi găsi în primul rând un link către un filmuleţ (https://www.youtube.com/watch?v=z1Ch9pNHnOc ) cu ajutorul căruia vă veţi reaminti structurile necesare unei argumentări, dar veţi descoperi si structuri noi. Tot acolo, Roxane (Voki) vă va da toate detaliile in ceea ce priveşte termenul limită şi metoda de prezentare.
(Termen de predare: după vacanța de primăvară.)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să extragă informaţiile esenţiale dintr-un text dat
Să elaboreze o sinteză cu informaţii esenţiale
Să scrie un text în limba franceză în care să îşi exprime punctul de vedere, folosind construcţii specifice
Să dezvolte idei, în limba franceză, în scris, lucrând în echipă
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor realiza tema in vacanţa de primăvară, însă termenul limită va fi după începerea şcolii astfel încat să aibă timp suficient pentru a se pune de acord asupra tuturor detaliilor. Vor accesa avizierul online al clasei unde vor găsi, în primul rând, un filmuleţ care îi va ajuta să actualizeze cunoştinţele deja acumulate în ceea ce priveşte realizarea unei argumentări, dobândind în acelaşi timp cunoştinţe noi. După aceasta, cu ajutorul lui Roxane, Voki creat de profesor, vor afla toate detaliile necesare realizării temei - fiecare echipă este liberă să aleagă maniera de prezentare - aplicaţiile recomandate fiind Voki, Prezi, PowerPoint - însă orice altă idee este bine venită; prezentările vor fi postate pe avizierul online până la data de 13 aprilie astfel încât toţi colegii să le poată vedea până luni, 16 aprilie, când le vor discuta împreună cu profesorul la clasă. În aceasta manieră, elevii exersează înţelegerea unui text oral, învaţă să extragă informaţiile esenţiale dintr-un roman, lucrează în echipă, descoperă mecanismele argumentării şi exersează redactarea unui text scris în limba franceză. Mai mult decât atât, discuţia ulterioară ce va avea loc în clasă va fi un nou prilej de fixare a mecanismelor învăţate, întrucăt ei vor trebui să argumenteze oral de ce prezentările colegilor le-au plăcut, sau nu.
Accesări: 868
Contribuitor: Elena-Mădălina Ibriş - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: YouTube Voki Padlet Kahoot Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.