Sarcina de lucru pentru elevi:
În perechi, după discuția de la clasă unde s-au stabilit cele mai dorite și interesante profesii pentru copii, se va alege o meserie pentru fiecare echipă. Numărul membrilor dintr-o echipă va fi aproximativ egal cu numărul membrilor din celelalte echipe formate.
Elevii vor trebui să traseze parcursul profesional al meseriei alese. Elementele pe care copiii le vor avea în vedere în conceperea planului de carieră vor fi:
1) Ce face profesionistul ales (ce face un doctor/ pompier/ pictor etc?);
2) Ce materii școlare sunt utile pentru urmarea acestui parcurs profesional?
3) Ce studii trebuie să urmeze un profesionist specializat pe domeniul ales? (liceu/ școală profesională/ curs de formare/ facultate)
4) Ce alternative de carieră pot fi similare cu cea aleasă? (opțional)
Folosindu-se de orice mijloc digital sau fizic (Canva, PowerPoint, format fizic – pe coala A3, joc de rol etc) elevii trebuie să fie capabili să redea informațiile găsite despre tema propusă. Pentru activități exotice/ inedite sau noi, se poate utiliza ChatGPT, Bing chat sau orice altă aplicație cu inteligență artificială pentru conversații/ generare de text (chat).
Orice altă idee, care este asemănătoare și respectă structura propusă de profesor, va fi notată în același mod.
Cele mai interesante prezentări vor fi adăugate la avizierul virtual al clasei (cu ajutorul aplicaţiei Padlet).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Fiind dat un model de analiză a parcursului profesional al unui profesor, elevii să fie capabili să distingă de acesta structura parcursului profesional specific meseriei pe care copiii vor să o urmeze sau de care sunt interesați.
Elevii să fie capabili să planifice parcursul profesional ales.
Elevii să fie capabili să aplice schema de urmărire a activităților principale necesare în evaluarea unui parcurs profesional.
Elevii să poată să compare diferitele domenii de activitate, pentru facilitarea luării unei decizii de carieră.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii ar putea rezolva această sarcină de lucru folosindu-se de creativitatea lor și de numeroasele mijloace digitale pe care le folosesc chiar și în activitățile cotidiene (inclusiv instrumente cu inteligență artificială). Ar trebui să reprezinte un interes pentru copii, deoarece în felul acesta se face mai multă claritate în ce presupun visurile lor de carieră. Acest lucru poate servi atât la motivarea copilului și direcționarea lui către activități de interes, dar totodată îl poate ajuta pe copil să cunoască alternativele și meseriile care nu îl interesează, astfel consolidându-se încrederea de sine și ideea de siguranță. În rezolvarea sarcinii de lucru, elevii ar trebui să ilustreze următoarele capacități: Să cunoască câteva criterii esențiale pentru parcursul profesional al unei meserii; Să fie capabili să planifice parcursul profesional ales; Să ştie să utilizeze instrumentele şi aplicațiile online pentru efectuarea diferitelor sarcini de lucru; Să fie capabili să înveţe şi prin alte modalităţi decât cele tradiţionale, dezvoltându-şi creativitatea.
Accesări: 616
Contribuitor: Mariana Constantin - Facultatea de Psihologie (2023)
Alte activități pentru: Consiliere Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Powerpoint inteligență artificială ChatGPT Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.