Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați, prin intermediul unui avatar Voki, o scurtă prezentare, de 60-80 de cuvinte, a personajului principal din romanul Baltagul, al lui Mihail Sadoveanu, raportându-vă la cel mult patru episoade/ momente din acțiunea prezentată în manual.
Materialul va fi apreciat conform cerințelor unei compuneri de caracterizare (precizarea cel puțin a patru trăsături ale personajului, și argumentarea lor pe baza exemplelor din text; precizarea modurilor și mijloacelor de caracterizare), dar şi capacității de a extrage trăsăturile definitorii ale personajului, prin care se evidențiază în galeria personajelor literaturii române.
Capacitatea de persuasiune a avatarului vostru Voki va fi evaluată și votată de către colegi.
Pentru realizare sarcinii, aveți la dispoziție 25 de minute. Materialul nu trebuie să depășească 3 minute.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să selecteze pasaje semnificative din textul suport referitoare la personajul principal al operei;
Să prezinte în mod sintetic trăsăturilor personajului principal, raportându-se la fragmentele ilustrative extrase din text;
Să precizeze modalitățile de caracterizare a protagonistului romanului studiat;
Să-și exprime punctul de vedere cu privire la atitudinea personajului principal față de celelalte personaje;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii iau ca repere fragmente diferite, conform capacității de sinteză a fiecăruia. În realizarea materialului, se vor raporta la mijloacele puse la dispoziţie de către aplicaţie. Vor crea un text, respectând limita de cuvinte şi de timp indicate de către profesor. Se va urmări în special capacitatea elevilor de a extrage dintr-un text informaţiile esenţiale şi de a le expune succint, dar şi capacitatea de a-şi argumenta punctul de vedere în acest sens. Prezentarea materialelor într-un mod atractiv stimulează interesul pentru o participare activă în vederea realizării sarcinilor, în special în cazul elevilor cu probleme de comunicare şi adaptare. Pe de altă parte limitele impuse de cuvinte şi timp, îi determină pe elevi să-şi dezvolta capacitatea de a sintetiza o informaţie, evitându-se situaţiile în care o intervenţie poate monopoliza întreaga activitate.
Accesări: 1.072
Contribuitor: Gina Alina Olariu - Școala Gimnazială, Poieni (Iași) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Voki
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.