Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizaţi un ,,avizier’’ virtual cu titlul „Genurile literare”, folosind aplicația Padlet. Veţi vorbi despre minimum 3 autori , obligatoriu 1 dintre aceștia trebuie să fie studiat la clasă. Veţi scrie numele scriitorului, veţi adăuga o imagine sub care notaţi informaţii despre momentul şi locul unde s-a născut fiecare, câteva titluri de opere care v-au impresionat precum şi câteva date despre o operă renumită a acestuia.
Alegeţi-vă apoi un singur scriitor pentru fiecare gen literar, care v-a plăcut mai mult, şi utilizând aplicaţia Wordle ( http://www.wordle.net/) realizaţi un „nor de cuvinte” fără să adăugaţi titlul operei. În pagina de lucru a clasei voastre din aplicaţia Padlet veţi insera linkul către ,,avizierul’’ virtual creat, precum şi pe cel către textul reorganizat al operei, astfel încât colegii care îl vor citi să descopere cărui scriitor îi aparţine opera şi titlul acesteia.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie genurile literare
Să identifice opere aparținând genurilor literare
Să identifice scriitori reprezentativi pentru fiecare gen literar
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea unui avizier virtual cu titlul ,,Genurile literare’’ folosind aplicaţia Padlet. Elevii vor fi distribuiti pe 3 scriitori și vor primi un anumit gen literar pe care trebuie să îl studieze Ei trebuie să discute despre 3 scriitori care i-au impresionat, obligatoriu 1 dintre aceştia trebuie să fie studiat la clasă pentru a consolida informaţiile predate anterior. Vor trece numele fiecăruia, o imagine cu acesta şi date personale precum locul şi momentul naşterii. De asemenea vor adăuga şi câteva titluri opere pe care le-au citit. La sfârşit, vor scrie câteva date despre o operă reprezentativă genului. Elevii îşi aleg apoi un singur scriitor şi o operă a acestuia şi cu ajutorul aplicaţiei Wordle realizează un ,,nor de cuvinte’’, fără să adauge titlul operei, astfel încât colegii vor fi puşi să ghicească titlul şi autorul acesteia. Aceste două linkuri vor fi inserate în pagina de lucru a clasei lor, din aplicaţia Padlet pentru a putea fi citite de toţi colegii şi pentru ca aceştia să ghicească despre ce poezie este vorba în ,,norul de cuvinte’’ realizat de colegi.
Accesări: 711
Contribuitor: Nicoleta Roxana Giuclea - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Wordle Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.