Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați 3 hărți conceptuale cu titlurile: „Utilizările metanolului”, „Utilizările etanolului” și „Utilizările glicerinei’’, după cum au fost făcute în clasă la capitolul „Alcooli cu importanță practică și biologică”, folosind programul bubbl.us.
În efectuarea acestei sarcini va trebui să respectați următoarele criterii:
1. În casetele mari (Bubble), din centru, scrieți denumirea alcoolului pentru care alcătuiți harta conceptuala, iar în cele verticale, care derivă din acestea (Child Bubble), scrieți utilizările corespunzătoare alcoolului.
2. Culoarea şi dimensiunea căsuțelor cu denumirea alcoolilor să difere de cele ale căsuțelor cu utilizările corespunzătoare.
3. Schema să fie corect poziționată în pagină.
Hărțile conceptuale vor fi trimise profesorului pe adresa de e-mail, iar cele mai interesante scheme vor fi adăugate la avizierul virtual al clasei, cu ajutorul aplicației padlet.com.
Alegeți-vă apoi o singură acțiune biologică a metanolului sau a etanolului și, utilizând aplicația Worditout (https://worditout.com), realizați un „nor de cuvinte”, fără să precizați cărui alcool îi aparține.
În pagina de lucru a clasei, veți insera link-ul către „norul de cuvinte’’ creat, astfel încât, la ora următoare, colegii vor încerca să descopere cărui alcool îi aparține acțiunea biologică.
[Resursă omologată: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/I/11.10.2019]
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere utilizările corespunzătoare metanolului, etanolului și glicerinei.
Să descrie aplicațiile practice ale metanolului, etanolului si glicerinei.
Să identifice acțiunile biologice ale metanolului și etanolului.
Să plaseze într-un context practic acțiunea biologică a alcoolilor.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii trebuie să realizeze 3 hărți conceptuale, într-o perioadă de o săptămână, consultând lecția ,,Alcooli cu importanta practică si biologică”, utilizând programul bubbl.us pentru a consolida informațiile predate anterior. Elevii își aleg apoi o singură acțiune biologică a unuia dintre alcoolii precizați în sarcina de lucru și, cu ajutorul aplicației worditout.com, realizează un „nor de cuvinte” fără să adauge alcoolul căruia îi aparține acțiunea biologică. În cadrul lecției următoare, colegii vor fi provocați să ghicească alcoolul căruia îi corespunde acțiunea biologică.
Accesări: 3.629
Contribuitor: Mona Georgescu - Facultatea de Chimie (2018)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: WordItOut Padlet Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.