Sarcina de lucru pentru elevi:
( În clasă, elevii se vor grupa în 8 echipe, iar fiecărei echipe îi va fi atribuit un corp geometric.)
Vom realiza un avizier virtual la nivelul clasei cu titlul „Corpuri geometrice ” folosind Padlet (https://padlet.com). Fiecare echipă va menționa elementele caracteristice și formulele ariei și volumului acestuia, va adăuga o fotografie sugestivă din viața cotidiană și va încărca un clip video reprezentativ.
La finalul orei, un reprezentant al fiecărei echipe va trimite linkul la avizierul creat de echipă pe grupul clasei.
Tema pentru acasă, pentru fiecare elev, este să consulte avizierele celorlalte echipe și să acorde puncte celor mai interesante resurse.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să realizeze corect, sub formă de desen, corpurile geometrice studiate (piramida, piramida regulată, tetraedrul regulat; prismă dreaptă, paralelipiped dreptunghic, cub; cilindru circular drept; con circular drept).
2. Să enunțe formulele ariilor, volumelor și elementelor specifice fiecărui corp geometric în parte.
3. Să enunțe proprietățile și elementele corpurilor geometrice studiate.
4. Să transpună formulele și proprietățile studiate în probleme de geometrie aplicate în viața cotidiană.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea avizierului online cu titlul „Corpuri geometrice” folosind aplicația Padlet. Aceștia trebuie să identifice în mediul online și/sau în materia predată elementele caracteristice și formulele pentru aria și volumul fiecăruia și să le noteze în avizier, împreună cu o fotografie sugestivă și un clip video. În acest mod, se vor consolida cunoștințele predate. Fiind un avizier pe care îl realizează în colaborare, elevii vor schimba idei și vor negocia (argumentat) valoarea unor resurse pentru prezentarea temei date - exersând capacități de comunicare, negociere, sinteză, rezolvare de probleme. De asemenea, vor putea consulta și ce au făcut celelalte echipe, apreciind activitatea acestora, exersând capacități de tip analiză și gândire critică ,aplicate în domeniul Matematică.
Accesări: 679
Contribuitor: Mihai-Liviu Costin - Școala Gimnazială, Stejaru (Teleorman) (2020)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.