Sarcina de lucru pentru elevi:
1) CITEȘTE – UITĂ-TE – ASCULTĂ. Prezentări si explicații ale profesorului
Vom viziona un filmuleț, apoi vom completa în PADLET contextul în care aplicăm aceste capacități și deprinderi
* https://youtu.be/X4R5k037O5E – aruncarea mingea, atenția, abilități
* https://padlet.com/maripantea/Bookmarks – utilizarea deprinderilor
2) DISCUTĂ. Pune întrebări și solicită informații suplimentare, acolo unde este necesar sau au existat neînțelegeri (5 min).
3) INVESTIGAREA noțiunilor de aruncare și aruncare cu implicarea echilibrului – vom viziona 2 filmulețe si apoi, pe baza informațiilor suplimentare, vom începe activitatea
* https://youtu.be/X4R5k037O5E – VIDEO 1
* https://youtu.be/0ys23zQ0vqw – VIDEO 2
Vom avea atât realizări individuale, cât și realizarea activităților în COLABORARE.
REALIZĂRI INDIVIDUALE
https://learningapps.org/15127683 – despre diferite elemente tehnice
– EXERCIȚIUL nr. 1 : aruncarea unei mingi la perete
– EXERCIȚIUL nr. 2: aruncarea la o țintă de pe panoul de baschet
REALIZĂRI ÎN COLABORARE, CU ECHIPA
– prin integrarea de grup, team building, colaborare și comunicare, sprijin reciproc, consiliere reciprocă și îndrumare pe care și-au dat-o unul altuia.
– EXERCIȚIUL nr. 3: aruncare și prindere, câte 2 așezați față în față, la o distanță corespunzătoare pentru a favoriza prinderea de către partener
– EXERCIȚIUL nr. 4 : jocul ”Umplem coșul”
Așadar, astăzi veți realiza următoarele exerciții constructive, cu un impact și în viața voastră cotidiană:
1) Prima dată veți arunca, individual, la perete (cu 2 mâini de la piept) o minge de cauciuc, de dimensiuni reduse, cu prindere și reluarea aruncării; veți efectua cu atenție, fără grabă și veți fi atenți la execuția corectă a tehnicii
2) Al doilea exercițiu va fi reprezentat de aruncarea mingii de oină la țintă: pătratul alb de pe panoul de baschet, de la distanța de 4-6 metri, în funcție de cum vă apreciați aptitudinea aruncării. Încercați să vă încadrați în aceste distanțe, nu mai mică, nu mai mare.
3) După ce am făcut o încălzire cu aceste aruncări individuale , vom trece la partea de colaborare între voi și veți face aruncări de la unul la altul, aflați la o distanță corespunzătoare care să faciliteze și prinderea de către coleg, nu numai aruncarea unuia dintre voi. Veți comunica, colabora, veți aprecia sau atrage atenția în caz că partenerul are nevoie de a remedia ceva sau dacă îi reușește foarte bine
4) Pentru că așteptați cu nerăbdare, ne vom întâlni cu toții pentru a face echipe și vom vedea spiritul de echipă, colaborarea și susținerea reciprocă, dar și respectarea adversarului, plus respectarea regulamentului de joc și fairplay-ul, în jocul „UMPLE COȘUL”: Cum îl vom desfășura?
Fiecare dintre voi veți avea câte 5 bile de culori diferite. La semnal sonor, alergați până la o linie situată la 15 m distanță de linia de plecare și aruncați rând pe rând bilele colorate într-un coș aflat la distanța de 3 m de a 2-a linie. După aruncarea celor 5 bile, cel care a fost la aruncare va reveni la propria echipă și va preda ștafeta următorului coleg. La finalul jocului vom număra împreună bilele din coșul fiecărei echipe și vom desemna echipa câștigătoare cu cele mai multe bile adunate.
Haideți să ne distrăm împreună și să ne simțim excepțional pe parcursul acestei lecții, iar la final putem discuta relaxat și obiectiv despre lecție și feedback-ul vostru!, atât direct, cât și prin intermediul resurselor digitale oferite!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
OBIECTIVE MOTRICE:
OM1 – Să execute minim 10 aruncări și 10 prinderi din diferite poziţii, a unor obiecte de dimensiuni și forme diferite
OM2 – Să execute cu două repetări mai multe decât cele reuşite în lecţia anterioară
OBIECTIVE COGNITIVE
OC1 – Să reproducă regulile de desfășurare a exercițiilor propuse
OC2 – Să enunțe două reguli de bază ale aruncării de pe loc și din deplasare
OBIECTIVE AFECTIVE:
OA1 – Să colaboreze cu colegii în vederea realizării scopului propus
OA2 – Să își încurajeze colegii, să accepte înfrângerea cu sportivitate
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru primul și al doilea exercițiu, elevii vor lucra individual, câte unul - la perete (pentru primul exercițiu), câte 4-5 la fiecare panou de baschet (pentru al doilea exercițiu), găsind loc împreună cu profesorul, astfel încât să poate realiza execuția fără a deranja sau ocupa spațiul unui alt coleg, dar și pentru a asigura o protecție atât lui, cât și colegilor din preajma sa. Vor realiza numărul de repetări impus pentru fiecare din cele două exerciții, ei fiind mai atrași de aruncarea la țintă efectuată la panoul de baschet - din al doilea exercițiu. Aici vor învăța să respecte colegul, să nu intre în fața altora, să își recupereze mingea după fiecare aruncare și să își ocupe locul în coloană. Pentru al 3-lea exercițiu, in care vor avea aruncare de la unul la altul, se vor mobiliza foarte bine, astfel încât distanța aleasă pentru lucru să permită atât aruncarea cât și prinderea din partea colegului. Vor observa că este nevoie de colaborare și de respect reciproc, de a nu ține seamă doar de nevoile proprii și se vor sfătui și susține reciproc, la nevoie. La jocul pe echipe va fi o colaborare mai strânsă, depinzând unii de alții, vor vedea cum acțiunile unuia vor reprezenta efectul acțiunii întregii echipe, ceea ce îi va determina să se susțină, să se mobilizeze verbal și să fie unul pentru toți. Ca organizare, elevii vor fi așezați în 4 coloane a câte 6-7 elevi, li se vor explica regulile jocului şi se va insista pentru respectarea lor. Din experiențele anterioare, întotdeauna a fost un entuziasm comun în îndeplinirea sarcinilor de lucru, mai ales în colectiv, iar elevii trăiesc cu maximă eficiență acțiunile respective, din care învață foarte multe lucruri, iar la sfârșitul lecției ei își prezintă progresele, erorile, se încurajează și se motivează reciproc, iar câștigătorii salută pe cei învinși, care, la rândul lor, recunosc rezolvarea mai bună a sarcinii de lucru, în urma mobilizării utile a grupului. Vom realiza și feedback-ul elevilor prin utilizarea chestionarului Google și a Padlet-ului (în google forms și pe padlet). Ei vor posta propriile opinii despre aruncare și prindere. Vor fi analizate de fiecare elev și vor ști, la sfârșit, să răspundă la următoarele întrebări: - Ar putea realiza eficient elevii aceste deprinderi? Ce i-a ajutat să-și mențină stabilitatea în timpul aruncărilor? - Ce grupe musculare s-au simțit în lucru, în timpul diferitelor exerciții? - Au simțit progrese în efectuarea exercițiilor? - Gradul de dificultate a fost depășit? - Ar îmbunătăți aceste abilități pentru a detecta poziția corpurilor noastre în raport cu obiectele de lucru și acțiunile de îndeplinit? Elevul va interacționa cu profesorul și colegii săi și va pune întrebări deschise, va face constatări, va oferi feedback exercițiilor, parteneriatului în echipă, dar și înțelegerii și realizării exercițiilor. Ei vor face, de asemenea, propuneri pentru adăugarea de conținut, în cazul în care doresc să-și exprime ideile lor și deschidere în înțelegerea subiectului de lucru.
Accesări: 2.268
Contribuitor: Marinela Pantea - Liceul Teoretic Jean Monnet (București) (2021)
Alte activități pentru: Educație fizică Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: YouTube Padlet LearningApps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.