Sarcina de lucru pentru elevi:
Intrați pe avizierul nostru virtual obișnuit (https://padlet.com/username_anonimizat/reported1) și realizați cerințele de acolo. Timp de lucru: o săptămână.
[Vizionați scena din episodul „Friends” – se dă linkul Youtube. Transformați replicile fiecărui personaj în vorbire indirectă. Postați textul vostru în avizier, pagina temei. Alternativ, încărcați textul într-un Voki și postați linkul.]
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să redea indirect replicile personajelor, într-un mod autentic, fără să altereze sensul;
Să folosească verbe speciale (reporting verbs) în propoziția principală;
Să aleagă, dintr-o listă dată, cuvântul care redă cel mai bine acțiunea/sentimentele/emoțiile unui personaj;
Să utilizeze în mod corect pronumele/adverbele de timp și spațiu etc.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare elev va lucra individual la această activitate. Timpul de lucru avut la dispoziție este de aproximativ o săptămână (considerând că la clasa a X-a limbei engleze îi este alocat un număr de 2 ore pe săptămână). Elevul va cunoaște de dinainte linkul către Padlet-ul clasei (https://padlet.com/username_anonimizat/reported1). Acest wall nu are parolă, deci oricine îl poate accesa foarte ușor. Întâi și întâi, elevul va trebui să vizioneze de la un capăt la altul scena din episodul „Friends”. Va asculta cu atenție replicile, fiind atent și la comportamentul și reacțiile personajelor. Desigur, unii elevi pot avea dificultăți în a înțelege și reda în scris, unele replici – de aceea, profesorul va pune la dispoziție un link către scenariul episodului (link-ul de pe Youtube este doar o scenă din episod, deci elevul va trebui să identifice prima replică (sau măcar primul cuvânt) și să-l caute în scenariu, utilizând funcția CTRL+F). Elevul va trebui să transforme replicile fiecărui personaj în vorbire indirectă. Este necesar ca elevul să fie atent la reacțiile personajelor pentru a reda cât mai bine emoțiile/atitudinea acestora prin verbele speciale (reporting verbs). De exemplu, pentru prima replică („So, you gals wanna hand over your money now?”), una dintre soluțiile corecte ar fi „Ross suggests that the gals hand over their money then”. În acest sens, elevul poate apela la materia predată în clasă, sau la manual. De asemenea, i se va pune la dispoziție pe wall un link către o pagină web cu o serie largă de astfel de verbe. Temele care vor avea numai „to say” în propoziția principală vor fi depunctate. De asemenea, elevul trebuie să acorde maximă atenție pronumelor, adverbelor de timp și spațiu etc. (elementele care se schimbă când verbul din principală este la trecut). Este important ca elevul să știe că este important să nu redăm unele elemente din dialog (interjecțiile, de exemplu), dar nici să adăugăm informație suplimentară care ar putea influența sensul. Fiecare elev va trebui să își posteze tema pe wall-ul clasei (text scris sau mesaj audio- Voki), specificându-și numele în antetul postării sale, nu mai târziu de miezul nopții de dinaintea orei pentru care s-a cerut tema.
Accesări: 1.004
Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: YouTube Voki Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.