Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VIII-a >

Predicatul

Sarcina de lucru pentru elevi:

Se dă ca sarcină de lucru realizarea unui avizier virtual (www.padlet.com ) cu tema Predicatul, în care elevii vor avea de urmărit câțiva pași esențiali:

1. Delimitarea valorilor verbului (predicativă, copulativă, auxiliară) și felul predicatului;
2. Exemplificarea concretă a noțiunilor;
3. Evidențierea a cel puțin două părți de vorbire prin care poate fi exprimat numele predicativ;
4. Identificarea a cel puțin 3 verbe cu valoare predicativă și copulativă în contexte diferite (ex.: a fi, a deveni, a ajunge, a ieși, a se face, a însemna, a rămâne, a părea etc.) ;
5. Atenție! Nu se cer noțiuni teoretice, ci numai exemple prin care să se demonstreze gradul de asimilare al cunoștințelor;
6. După realizarea propriului avizier virtual se inserează linkul acestuia pe avizierul clasei;
7. Data limită: …(2 zile la dispoziție).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice valorile verbului
Să enumere, cu exemple, de câte tipuri poate fi predicatul;
Să ilustreze prin exemple noțiunile de verb predicativ, copulativ sau auxiliar și predicat verbal sau nominal;
Să enumere cel puțin două părți de vorbire prin care poate fi exprimat numele predicativ
Să enumere puțin trei verbe care pot avea valoarea predicativă sau copulativă

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Modul in care elevii trebuie sa rezolve o sarcina impusa este de competenta individualistă. Mizăm în principal pe capacitatea acestora de concentrare si constientizare sistematică a materialului didactic in cauză. Elevii trebuie invatati sa integreze orice initiativa si actiune in intelegerea mesajului transmis de subiectul impus, iar mai apoi sa-si exprime intr-un mod direct si voluntar preocuparea si responsabilitatea pentru a duce la bun sfarsit procesul de rezolvare al cerinței.


Accesări: 442
Contribuitor: Florina-Adelina Nita - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite