Sarcina de lucru pentru elevi:
Formați 7 grupe de 4-5 elevi. Pe baza lecției predate astăzi, primele patru grupe vor utiliza aplicația WORDLE pentru a crea nori de cuvinte, după cum urmează:
Prima grupă va realiza doi nori de cuvinte, primul conținând definiția ochiului (precizați rolul și importanța acestui organ de simț), cel de-al doilea nor având ca subiect organele anexe ale globului ocular (enumerați organele anexe și precizați pentru fiecare în parte rolul pe care îl îndeplinește).
A doua grupă va realiza doi nori de cuvinte, primul având drept subiect sclerotica, iar cel de-al doilea, coroida (pentru fiecare tunică, precizați dispunerea, rolul și structura).
Cea de-a treia grupă va realiza un nor de cuvinte ce are ca temă retina (precizați dispunerea, funcția și structura acesteia; includeți și noțiunile de „pată galbenă” și „pată oarbă”).
A patra grupă trebuie să creeze un nor de cuvinte cu tema „mediile refringente ale globului ocular” (enumerați mediile transparente și precizați pentru fiecare în parte cel puțin o trăsătură caracteristică).
A cincea grupă va căuta într-un atlas de anatomie pentru clasa a VII-a o imagine cu structura globului ocular care să conțină toate componentele amintite în lecția predată astăzi. În cazul în care imaginea găsită nu conține toate elementele, precizați care dintre acestea lipsesc, iar în cazul în care desenul nu este corect, precizați care sunt greșelile.
Cea de-a șasea grupă va căuta pe YouTube un film didactic având drept subiect „disecția globului ocular”. În cazul în care acest film didactic prezintă informații eronate, precizați în scris care sunt greșelile.
Ultima grupă va crea, cu ajutorul aplicației VOKI, un test care să conțină între 6-8 întrebări din lecția „Ochiul, organ al vederii”. Întrebările vor viza conținuturile principale ale lecției (definiție, organe anexe, tunicile globului ocular, mediile refringente) și pot fi: întrebări cu răspuns scurt, întrebări de tip adevărat/fals și întrebări cu alegere multiplă (de tip grilă).
Toate conținuturile create vor fi postate de către reprezentantul grupei în avizierul virtual al clasei (https://ro.padlet.com/). Toți elevii vor accesa acest avizier pentru a vizualiza temele propuse de ceilalți colegi și le vor rezolva în caiete, astfel: toți elevii vor crea propoziții corecte pe baza cuvintelor afișate de norii de cuvinte; toți elevii vor vizualiza imaginea cu structura ochiului, filmul didactic cu disecția globului ocular, precum și precizările legate de acestea; dacă există greșeli în conținuturile prezentate de colegi, acestea vor fi menționate în caiet; toți elevii vor rezolva în caiete testul creat cu aplicația VOKI.
Prima parte a sarcinii de lucru (crearea de conținuturi didactice și încărcarea acestora pe avizierul virtual) trebuie realizată în maxim o săptămână. Cea de-a doua parte, rezolvarea temelor propuse de colegi, se va realiza de asemenea într-o săptămână de la publicarea acestora, astfel încât, în termen de două săptămâni, toți elevii vor prezenta tema.
Omologată ca resursă pentru învățământul gimnazial: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1 să definească ochiul, precizând rolul și importanța acestui organ de simț, în maxim un minut, pe baza prezentării anterioare a acestor noțiuni de către profesor.
O2 să specifice care sunt organele anexe ale globului ocular, enumerându-le și precizând rolul fiecăruia, pe baza analizării imaginii din manual.
O3 să recunoască tunicile globului ocular, indicând corect pe desenul de pe tablă cele trei tunici, în cel mult două minute; elevii să precizeze dispunerea și rolul fiecăreia dintre cele trei tunici, pe baza prezentării anterioare a acestor noțiuni de către profesor.
O4 să descrie retina, precizând cel puțin trei caracteristici structurale ale acestei membrane; să indice pata galbenă și pata oarbă pe planșă sau pe desenul de pe tablă, pe baza prezentării anterioare a acestor noțiuni de către profesor.
O5 să recunoască mediile refringente ale globului ocular, indicându-le corect pe planșă sau pe desenul de pe tablă și să precizeze cel puțin o caracteristică pentru fiecare, pe baza prezentării anterioare a acestor noțiuni de către profesor.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii se vor împărți în 7 grupe, după preferințe sau în ordine alfabetică, câte 4-5 elevi în grupă. Pentru alegerea sarcinii de lucru vor trage la sorți astfel încât să nu apară neînțelegeri. Fiecare elev va participa la realizarea sarcinii de lucru, contribuind cu idei pentru rezolvarea acesteia. Elevii se vor folosi de lecția predată la clasă pentru a rezolva corect temele. Fiecare grupă va rezolva prima parte a sarcinii de lucru la timp (o săptămână), reprezentantul fiecărei grupe va posta în avizierul virtual tema, astfel încât toți elevii vor putea viziona celelalte teme și vor rezolva partea a doua în termen de o săptămână, în caiete.
Accesări: 1.638
Contribuitor: Carmen Diana Constantinescu - Facultatea de Biologie (2018)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: YouTube Wordle Voki Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.