Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Ştiinţe socio-umane > Clasa a VII-a >

Rolul îndeplinit de mass-media în societate și în formarea opiniei publice

Sarcina de lucru pentru elevi:

Împreună, vom viziona un scurt film privind avantajele și dezavantajele televizorului: „Risipa de energie- Manipularea Mass-media”
youtube.com/watch?v=PMz2IgOBvXQ

Acum, vă rog să accesați pagina Socrative indicată și să răspundeți la întrebările pregătite. După fiecare întrebare, pe baza modului în care se distribuie răspunsurile voastre, facem discuții și ne argumentăm răspunsurile.

Fișa transpusă în Socrative:

1. Prejudecata reprezintă:
a) atitudine ce scoate în evidenţă sentimente profunde faţă de natură;
b) atitudinea ce marchează sentimente de simpatie faţă de membri unui grup sau ai unei categorii de persoane;
c) atitudinea ce tradează sentimente de profundă antipatie şi dispreţ faţă de membri unui alt grup sau ai unei categorii de persoane.

2. Prejudecata se bazează pe:
a) zvonuri şi nu pe cunoşterea directă a unei persoane;
b) ceea ce simţi faţă de animalele de companie;
c) cunoaşterea directă a persoanelor pe care le simpatizezi.

3. Stabiliți valoarea de adevăr a enunțurilor:
a) Mass-media reprezintă ansamblul mijloacelor audio-video de informare a maselor. |__|
b) Ancheta este o cercetare amănunțită făcută pe bază de chestionare pentru influențarea maselor. |__|
c) Unul din avantajele mass-mediei este risipa de energie mentală. |__|

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să definească termenii: mass-media, manipulare.
Să identifice mijloacele de comunicare și informare în masă.
Să argumenteze importanța mass-mediei în viața unui cetățean.
Să evalueze o informație dobândită prin intermediul mass-mediei.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor rezolva sarcinile de pe fișa de lucru, utilizând propriile dispozitive. După colectarea răspunsurilor la fiecare întrebare și afișarea pe ecran a modului de distribuție a rezultatelor, se fac discuții frontale pentru clarificări, aprofundări, nuanțări.


Accesări: 1.242
Contribuitor: Andreea Alina Nistor - Școala Gimnazială Nr. 1, Văleni (Vaslui) (2020)

Alte activități pentru: Ştiinţe socio-umane Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: YouTube video Socrative

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite