Sarcina de lucru pentru elevi:
Am terminat de studiat capitolul Substanțele chimice anorganice compuse: oxizi, acizi, baze, săruri. Deoarece în programa școlară nu sunt cuprinse și metodele de preparare ale acestor categorii de substanțe, m-am gândit să vă dau ca temă pentru acasă acest subiect. Nu este greu!
Ați primit la fiecare categorie o schemă ce conține proprietățile chimice pentru fiecare clasă de substanțe, – această schemă o veți regăsi pe padletul pe care voi urmează să postați tema de casă. Veți lucra pe grupe de 4-5 elevi, aveți libertate în a vă alege colaboratorii. Aștept cinci minute pentru a vă trece numele pe biletul primit, apoi vom trage la sorți tema (cerințele) ce urmează să o efectuați acasă (oxizi, baze, acizi, săruri).
Tema va trebui postată pe padletul care are următoarea adresă….Termenul de predare: ………..Nu uitați să treceți numărul grupei. Notele vor fi afișate pe avizierul postat de fiecare grupă. Succes!
[Resursă omologată: rezoluția Ministerului Educației Naționale Nr. 36.645/I/11.10.2019]
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să deducă metodele de preparare ale substanțelor compuse studiate, utilizând schema proprietăților chimice ale substanțelor compuse, nota maximă se acordă pentru identificarea a cel puțin patru metode de preparare;
Să modeleze reacțiile chimice ale metodelor descoperite, utilizănd ecuațiile chimice, pentru nota maximă se cere scrierea corectă a ecuațiilor chimice;
Să descopere un experiment practic pentru obținerea unei substanțe compuse, utilizând site-ul web YouTube, nota maximă pentru originalitate;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
- Munca în echipă va duce la rezolvarea corectă a temei date în proporție de 85%: - Schema proprietăților chimice va fi un material foarte util, proprietățile chimice pentru o categorie de substanțe compuse, constituie metodă de preparare pentru altă categorie de substanțe; - Unii elevi vor uita, probabil, să stabilească coeficienții ecuației chimice; - Unii vor prezenta un experiment original, efectuat acasă (au mai realizat acest lucru). - Toți vor găsi un experiment pentru tema dată. Beneficiile pedagogice: - dezvoltarea interesului pentru investigație; - dezvoltarea creativității, imaginației; - aprofundare utilizării PC, instrumentelor web 2.0; - utilizarea internetului în scop instructiv- educativ; - eliminarea stresului în realizarea sarcinilor de lucru.
Accesări: 1.687
Contribuitor: Cecilia Precup - Școala Gimnazială Avram Iancu, Bistrița (Bistrița-Năsăud) (2018)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: YouTube Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.