Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Resursă omologată de Ministerul Educației Naționale
Matematică şi ştiinţe > Chimie > Clasa a VIII-a >

Substanțe chimice compuse anorganice cu utilizări practice

Sarcina de lucru pentru elevi:

Am terminat de studiat capitolul Substanțele chimice anorganice compuse: oxizi, acizi, baze, săruri. Deoarece în programa școlară nu sunt cuprinse și metodele de preparare ale acestor categorii de substanțe, m-am gândit să vă dau ca temă pentru acasă acest subiect. Nu este greu!

Ați primit la fiecare categorie o schemă ce conține proprietățile chimice pentru fiecare clasă de substanțe, – această schemă o veți regăsi pe padletul pe care voi urmează să postați tema de casă. Veți lucra pe grupe de 4-5 elevi, aveți libertate în a vă alege colaboratorii. Aștept cinci minute pentru a vă trece numele pe biletul primit, apoi vom trage la sorți tema (cerințele) ce urmează să o efectuați acasă (oxizi, baze, acizi, săruri).

Tema va trebui postată pe padletul care are următoarea adresă….Termenul de predare: ………..Nu uitați să treceți numărul grupei. Notele vor fi afișate pe avizierul postat de fiecare grupă. Succes!

[Resursă omologată: rezoluția Ministerului Educației Naționale Nr. 36.645/I/11.10.2019]

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să deducă metodele de preparare ale substanțelor compuse studiate, utilizând schema proprietăților chimice ale substanțelor compuse, nota maximă se acordă pentru identificarea a cel puțin patru metode de preparare;
Să modeleze reacțiile chimice ale metodelor descoperite, utilizănd ecuațiile chimice, pentru nota maximă se cere scrierea corectă a ecuațiilor chimice;
Să descopere un experiment practic pentru obținerea unei substanțe compuse, utilizând site-ul web YouTube, nota maximă pentru originalitate;

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

- Munca în echipă va duce la rezolvarea corectă a temei date în proporție de 85%: - Schema proprietăților chimice va fi un material foarte util, proprietățile chimice pentru o categorie de substanțe compuse, constituie metodă de preparare pentru altă categorie de substanțe; - Unii elevi vor uita, probabil, să stabilească coeficienții ecuației chimice; - Unii vor prezenta un experiment original, efectuat acasă (au mai realizat acest lucru). - Toți vor găsi un experiment pentru tema dată. Beneficiile pedagogice: - dezvoltarea interesului pentru investigație; - dezvoltarea creativității, imaginației; - aprofundare utilizării PC, instrumentelor web 2.0; - utilizarea internetului în scop instructiv- educativ; - eliminarea stresului în realizarea sarcinilor de lucru.


Accesări: 1.335
Contribuitor: Cecilia Precup - Școala Gimnazială Avram Iancu, Bistrița (Bistrița-Năsăud) (2018)

Alte activități pentru: Chimie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: YouTube Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite