Descriere:
Resursa se adresează elevilor care se pregătesc pentru Evaluarea Națională. Contribuie la înțelegerea, dar și la consolidarea caracteristicilor fiecărui tip de text.
Prin materialul propus, elevii își consolidează cunoștințele printr-un mod antrenant de lucru, simplu, clar și concis, ceea ce asigură recunoașterea și înțelegerea trăsăturilor tiparelor textuale, dar dezvoltă și capacitatea de a alcătui tipare textuale, ca modalități de evaluare a competențelor elevilor, pe care aceștia trebuie să le demonstreze în cadrul Evaluării Naționale.
Prezentarea prin studiul comparativ asigură exersarea flexibilității gândirii elevilor, diminuarea efortului necesar învățării, precum și participarea activă a elevilor la procesul de învățare. Limbajul accesibil utilizat, în raport direct cu categoriile de vârstă vizate, permit elevilor și profesorilor folosirea ușoară și eficientă în cadrul orelor de comunicare. În plus, recunoașterea trăsăturilor tiparelor textuale este un exercițiu posibil, de tip grilă, la evaluarea standardizată desfășurată electronic.
Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 3. Redactarea textului scris de diverse tipuri
Competența specifică vizată prioritar: 3.3. Aplicarea constantă a normelor privind etica redactării pentru crearea unor texte originale
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/26061921
Accesări: 564
Propunător: Maria Vlădescu - Școala Gimnazială Nicolae Iorga, Ploiești (Prahova)
Data validării: 5 iulie 2022
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.