Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Vizionați cu atenție filmul didactic ”Genetics- Mendelian experiments” youtube.com/watch?v=ni5jyO0g1_w&t=688s, luați notițe și structurați informațiile primite.
2. Formulați și prezentați propriile concluzii despre mecanismele de transmiterea ereditară a caracterelor, de la o generație la alta, în urma vizionării filmului prezentat la punctul nr. 1. Pentru a realiza acest lucru, vă invit să utilizați avizierul virtual „Biologie” (creat de profesorul clasei cu ajutorul aplicației Padlet), accesând linkul indicat. Fiecare elev va posta rezolvarea sarcinii de lucru, în acest avizier virtual. Timp de lucru 10 minute.
3. Realizați o hartă conceptuală (mind map) cu tema „Transmiterea ereditară a caracterelor”, folosind aplicația Bubbl.us sau Mindmeister. Pentru acest lucru, folosiți noțiunile următoare: genă, alelă, caracter ereditar, dominant, recesiv, recombinare, cromozomi, autozomi, heterozomi, cromozomul X, cromozomul Y. Casetele vor avea culori diferite și aceeași dimensiune. Fiecare elev postează rezolvarea pe avizierul virtual „Biologie”(creat de profesorul clasei cu ajutorul aplicației Padlet). Timp de lucru: 10 minute.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să prezinte propriile concluzii despre mecanismele de transmiterea ereditară a caracterelor, în urma vizionării filmului didactic ”Genetics – Mendelian experiments” (youtube.com/watch?v=ni5jyO0g1_w&t=688s)
2. Să realizeze o hartă conceptuală (mind map) cu tema „Transmiterea ereditară a caracterelor,” folosind termenii științifici indicați de profesor
3. Să organizeze corect informațiile științifice folosind instrumente ale TIC
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vizionează filmul didactic ”Genetics- Mendelian experiments” https://www.youtube.com/watch?v=ni5jyO0g1_w&t=688s , iau notițe și structurează informațiile primite. Rezolvă sarcina de lucru ce constă în formularea propriilor concluzii despre mecanismele de transmiterea ereditară a caracterelor, în urma vizionării filmului. Accesează linkul indicat de profesor, către avizierul virtual ”Biologie„(creat cu ajutorul aplicației Padlet) și postează rezolvarea sarcinii de lucru. Respectă timpul de lucru de 10 minute. Accesează aplicația bubbl.us sau mindmeister.com, și realizează cu ajutorul acestei aplicații o hartă conceptuală (mind map) cu tema ”Transmiterea ereditară a caracterelor”, folosind noțiunile indicate de profesor. Utilizează casete care au culori diferite și aceeași dimensiune. Fiecare elev postează harta conceptuală realizată, pe avizierul virtual ”Biologie„ ( creat cu ajutorul aplicației Padlet). Respectă timpul de lucru de 10 minute. Elevii vor fi solicitați să emită aprecieri, observații, să indice și să argumenteze punctele tari și punctele slabe ale materialelor postate de colegi.
Accesări: 2.191
Contribuitor: Alice Isabela Duroi - Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Târgoviște (Dâmbovița) (2020)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: YouTube Padlet Mindmeister Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.