Sarcina de lucru pentru elevi:
Disciplina : Dezvoltare personală. Domenii integrate: C.L.R.; A.V.A.P. ; M.M.
Captarea atenției:
Pe monitorul calculatorului se afla un „nor de cuvinte”, format din mai multe ghicitori. Elevii găsesc soluțiile ghicitorilor, cuvintele cheie completându-le în rebus. Soluția finală a rebusului este corelată cu soluțiile ghicitorilor.
Dirijarea învățării:
Cu doua calculatoare (sau un laptop și un calculator), le prezint pe un monitor o camera curată, iar pe celălalt o camera dezordonată.
1. Observă cele 2 imagini. Cum este prima cameră față de cea de-a doua? Ce crezi că s-a întâmplat cu a doua cameră? Cum am putea schimba felul în care arată?
2. Ce obiecte ne-ar putea ajuta sa facem curat?
3. Dar camera voastră cum arată?
4. De ce crezi ca e necesar sa fie curat în casa noastră?
Reamintesc elevilor că ei deja au învǎțat cum sǎ menţinǎ curǎţenia în clasǎ, de aceea se vor putea descurca foarte bine în rezolvarea urmǎtoarei sarcini de lucru.
Împart materialele necesare completarii celor doi ciorchini.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să numească reguli de igienă a locuinței; obiectivul se considerǎ atins dacǎ fiecare elev numeṣte cel puţin o regulǎ de igienǎ.
Să sesizeze deosebirile dintre o cameră ordonată și una dezordonată, pe baza unor imagini date ; obiectivul se considerǎ atins dacǎ fiecare elev sesizeazǎ cel puţin o deosebire.
Să descrie obiecte folosite pentru păstrarea curăţeniei locuinței; obiectivul se considerǎ atins dacǎ fiecare elev descrie cel puţin un obiect.
Să identifice activităţile zilnice de păstrare a igienei locuinței si importanța acestora; obiectivul se considerǎ atins dacǎ fiecare elev identificǎ cel puţin douǎ activitǎţi ṣi explicǎ importanța acestora.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Anunț elevii că le-am pregătit o surpriză. Aceasta consta în mai multe ghicitori, asezate intr-un „NOR”, pe care ei trebuie sǎ le dezlege pentru a putea completa un rebus. Dirijez elevii pentru a observa cǎ toate soluţiile la ghicitori sunt numele încǎperilor unei locuinţe. Solicit elevilor sǎ gǎseascǎ o legatura între soluţiile ghicitorilor ṣi soluţia rebusului. Elevii rǎspund la ghicitori ṣi gǎsesc soluţia rebusului. Cuvântul cheie este „Curat”. Stabilesc legǎtura: Încǎperile din locuinţǎ trebuie sǎ fie curate. Dirijarea învătării: Privesc atent imaginile. Rǎspund la întrebǎri, dau soluţii. Completeazǎ cele douǎ fiṣe cu jetoanele primite, realizând astfel doi ciorchini: IGIENA LOCUINŢEI -aerisirea sălii de clasă -ştersul tablei -aşezarea feţelor de bancă -udatul florilor -aruncarea resturilor la gunoi -păstrarea ordinii în clasă IGIENA CLASEI -aerisirea sălii de clasă -ştersul tablei -aşezarea feţelor de bancă -udatul florilor -aruncarea resturilor la gunoi -păstrarea ordinii în clasa. Prezint un material ppt din care reiese cât de des trebuie fǎcute anumite activitǎţi de igienizare. La final solicit elevilor sǎ spunǎ ce pot face ei efectiv pentru a ajuta lacurǎţenia casei, jucând jocul ”Eu pot sa...” Se va realiza prin 2 jocuri: Jocul „DA sau NU!” Se citeşte o listă de enunţuri legate de sănătate. • Îmi place să fiu curat şi ordonat. • Dimineaţa mă spăl pe mâini de câte ori este nevoie. • Am grijă de hainele mele. • Îmi ajut părinţii la treburile gospodăreşti. • Şterg tabla şi mă ocup de curăţenia clasei. • Păstrez curăţenia şi ordinea în camera mea. Jocul „ Eu spun greşit, spune tu bine ! ” • Îmi fac lecţiile noaptea. • Îmi scriu temele în timp ce mănânc. • Mă culc îmbrăcat cu hainele de zi. • Şterg tabla cu noroi. • Ţin cărţile şi caietele sub pat. • Scriu cu stiloul pe bancă. • Îmi arunc hainele prin cameră. Asezaţi faţǎ în faţǎ, în perechi, elevii sunt îndemnaţi sǎ spunǎ un îndemn, un sfat colegului din faţǎ, în ceea ce priveṣte igiena locuinţei. Completeazǎ cele douǎ fiṣe cu jetoanele primite, realizând astfel doi ciorchini IGIENA LOCUINŢEI -aerisirea camerelor -măturatul -periatul covoarelor -ştersul prafului -aşezarea lucrurilor -spălatul vaselor IGIENA CLASEI -aerisirea sălii de clasă -ştersul tablei -aşezarea feţelor de bancă -udatul florilor -aruncarea resturilor la gunoi -păstrarea ordinii în clasă Urmaresc materialul. Continuǎ enunţul completând cu ceea ce face fiecare pentru a menţine igiena propriei locuinţe.
Accesări: 3.348
Contribuitor: Aura Ciotan - Școala primară Nr. 2, Grozăvești (Dâmboviţa) (2018)
Alte activități pentru: Cultură civică Dezvoltare personală Clasa pregătitoare
Alte activități care utilizează: Wordle WordItOut WordArt
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.