Sarcina de lucru pentru elevi:
Din textul disponibil la: manuale.intuitext.ro/manuale-digitale/CHI_CLASAVII/, identificați pericolele din laborator la care se supun copiii.
Lucrați împreună în grup pentru a prezenta pericolele identificate. Notează ideile utilizând https://padlet.com sau https://jamboard.google.com.
Extindere:
Ați putea sugera măsuri de precauție pe care le-ar putea lua copiii pentru a face laboratorul mai sigur?
De ce este atât de importantă siguranța în laboratorul de chimie? Discutați în grup. – aveți două minute pentru a veni cu un răspuns
Ce credeți că arată următoarele simboluri? Utilizând avizierul virtual (https://padlet.com/ sau https://jamboard.google.com/), identifică corespondențele dintre simbolurile de pericol și semnificația lor.
Sunt aceste simboluri de pericol importante? Notați răspunsurile voastre pe caiete. Aveți 2 minute.
Extindere:
La ce se pot utiliza aceste simboluri de pericol?
Ce simboluri de pericol puteți găsi în laborator? Mergeți prin laborator și enumerați toate substanțele chimice pe care le puteți găsi, precum și simbolul de pericol ce apare pe eticheta vasului.
Recitiți textul inițial și identificați 5 reguli ce trebuiesc respectate în laboratorul de chimie. Prezentați regulile identificate.
Pentru scenariile următoare, identificați soluții/ comportamentul corect pentru înlăturarea pericolelor din laborator.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
VII CG 4. Evaluarea consecințelor proceselor și acțiunii substanțelor chimice asupra propriei persoane și asupra mediului înconjurător
VII CS 4.1. Identificarea consecințelor proceselor chimice asupra organismului și asupra mediului înconjurător
Obiective operaționale:
Să poată explica cum să fie în siguranță într-un laborator
Să identifice unele simboluri privind pericolele pentru substanțe chimice și regulile de securitate în laborator.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Din textul din manualul digital sau o imagine (recomandat), elevii identifică pericolele din laborator în timpul unei activități practice. Spuneți elevilor că pot lucra în perechi pentru venii cu cât mai multe idei. Își împărtășesc apoi ideile cu clasa utilizând un panou de afișaj virtual. Încurajați elevii să completeze activitatea de extindere și veniți cu sugestii pentru a preveni aceste pericole. Cereți elevilor să discute în grup și apoi să explice de ce este importantă securitatea în laboratorul de chimie. Puneți accent pe siguranța personala, atât a elevilor cât și a profesorului. Arătati simboluri de pericol si cereți explicații legate de ele. Utilizând avizierul virtual (https://padlet.com sau https://jamboard.google.com), cereti elevilor să identifice corespondențele dintre simbolurile de pericol și semnificația acestora. Această activitate se poate realiza diferențiat: nivel superior: elevii identifică singuri semnificația simbolurilor, iar pentru nivel mediu , elevii pot realiza asocieri. Discutați cu elevii de ce simbolurile de pericol sunt atât de importante și cereți-le să își noteze ideile pe caiete. Elevii se deplasează în laborator și completează tabelul cu substanțe chimice și simbolurile de pericol identificate pe etichete. Reunește clasa pentru a discuta rezultatele lor. Este posibil ca elevii să găsească mai multe simboluri de pericol pe fiecare etichetă a reactivilor chimici. Discutați cu clasele regulile de securitate de laborator. Rugați elevii să recitească textul / să revadă imagini pentru a identifica regulile. Unii elevi pot fi capabili să se gândească la unele reguli proprii. Elevii citesc scenariile și explică, în propriile lor cuvinte, ce trebuie să facă profesorul / elevul. Activitatea se poate organiza în grup/ perechi sau o activitate independentă. Elevii ar putea evalua frontal modul in care au rezolvat sarcinile de lucru sau utilizând un chestionar virtual (https://www.mentimeter.com/app).
Accesări: 845
Contribuitor: Luminița Bobeș - Școala Gimnazialaă Mihai Viteazul, Târgoviște (Dâmbovița) (2020)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Padlet manualul digital Intuitext
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.